O pasado venres 30 de xaneiro apróbase no Consello de Ministros unha nova
reforma das carreiras universitarias que supón un cambio na duración das mesmas.
Pasar a tres anos os graos e a dous anos os mestrados.
O primeiro que un pensa é que a avaliación do actual sistema foi negativa e
polo tanto, necesítase dita reforma. NON!!. Iso é razoar axeitadamente e a
política educativa deste goberno non segue esa ruta. Aínda acábase de finalizar
as primeiras promocións do modelo 4+1 e non se coñecen cales son os resultados
para poder definir as fortalezas e debilidades de devandito modelo.
O 19 de Xuño de 1999 asínase a declaración de Bolonia. Declaración conxunta
dos Ministros Europeos de Educación na que España estaba representada polo
actual Ministro do Interior, Jorge Fernández Díaz, naquel momento Secretario de
Estado de Educación, Universidades, Investigación e Desenvolvemento. Por certo,
Enxeñeiro Industrial, polo que debería coñecer o dano que provocou nas enxeñarías
o integrarse en devandita declaración e non quedar fora tal como , por exemplo,
ocorreu con Medicina.
En devandita Declaración os gobernos comprometíanse a coordinar as súas
políticas para alcanzar nun breve prazo de tempo, e en calquera caso dentro da
primeira década do terceiro milenio, a adopción dun sistema de titulacións facilmente
comprensible e comparable. Isto é xustamente a liña desta reforma na que o
goberno resalta a flexibilidade da mesma, porque non obriga senón que facilita
a autonomía universitaria. E cada universidade pode decidir o modelo.
Outro aspecto no que incidiu o Ministro Wertz, é no aforro das familias (15
millóns de euros) ao rebaixar nun ano os estudos de grao. E ademais, o aforro
dun ano ao adiantar a chegada ao mercado dos graduados. Isto é un despropósito.
Cun razoamento moi simple pódese chegar á conclusión que, ou moi ineptos eran
os antigos licenciados de cinco anos ou estes estudantes saían da universidade
cun exceso de coñecemento. Sexamos serios, que cualificación para o mercado
terán os estudantes de grao con 3 anos?.
Considero que o ciclo formativo universitario está nos cinco anos. Cun
ciclo xeral e outro de especialización. Pode ata que o modelo 3+2 sexa máis
acertado pero non como está suscitado na actualidade. Porque coa redución de bolsas
e incremento das taxas de mestrado estariamos deixando a gran cantidade de
estudantes fora do sistema. Cun ensino de 3 anos que nestes momentos non sería competitivo
para a sociedade. É dicir, estamos malgastando recursos do Estado en estudantes
que non alcanzan o nivel que necesita a sociedade na actualidade.
Si o apoio público ao ensino de grao e mestrado é o mesmo poderíase
reformular cal de ambos modelos é mellor. Con todo, ese non é o camiño cando
persoas que colaboraron no decreto aprobado declaran que é positivo que a un
estudante resúltelle máis barato obter o grao e que se poden reestruturar os
persoal universitario posto que se quita un ano de docencia de grao; ou sexa,
sobra profesorado. E ademais os mestrados necesitan docentes especializados. É
que o profesorado actual non o está?. É unha chamada á privatización dos
estudos de mestrado. Porque neste país, como sempre, a culpa é do público.
Hai moitos outros factores implicados nesta reforma, entre os que se inclúe
o financiamento das universidades. Pero, por favor, pensemos en cal é o noso
obxectivo. Preparar aos cidadáns do futuro e que eles sexan a base dos cambios
que necesita a sociedade. E para iso, o Estado ten que implicarse a fondo e
deixar de gobernar por intereses alleos a mellora da nosa sociedade.
Xúntense todos os sectores implicados na Educación, analicen os resultados obtidos ata agora, definan fortalezas e debilidades do sistema e cheguen a un acordo de establecer un modelo educativo público homoxéneo, participativo, solidario, de calidade e competitivo a longo prazo e co apoio unánime de todos.E imaxinemos que dita estrutura non se volverá a tocar en moitos anos, senón que só haberá que adaptala aos tempos vindeiros.
Xúntense todos os sectores implicados na Educación, analicen os resultados obtidos ata agora, definan fortalezas e debilidades do sistema e cheguen a un acordo de establecer un modelo educativo público homoxéneo, participativo, solidario, de calidade e competitivo a longo prazo e co apoio unánime de todos.E imaxinemos que dita estrutura non se volverá a tocar en moitos anos, senón que só haberá que adaptala aos tempos vindeiros.
Ningún comentario:
Publicar un comentario